roadtrip med brudarna

Klockan ringde vid 06.00-tiden imorse, klev upp och åt en macka och begav  mig mot lisa. Vi tankade volvon full och körde mot drängsmark för att hämta upp carro och emmy. I drängsmark kopplade vi på släpen och började vår resa mot haparanda och finland! Efter halva vägen bestämde vi oss för att det var dags för fika, parkerade på första bästa p-ficka och hade picknick på släpen. Ett kissäventyr hann vi också med. Strax innan halv 11 hade vi nått vårt mål, IKEA. Där gick vi (mest jag) och shoppade loss. Köpte mest nödvändiga grejer inför flytten, men det var lika kul ändå. Efter att vi gått halva varvet pausade vi för lunch, kycklling och pommes. En halvtimme senare, mätta och belåtna fortsatte vi vår tur runt IKEA. Efter att fått hjälp med att styra vagnen och packa den full med saker var vi klara kring 14.00-tiden. Vi fortsatte då vårt äventyr mot finland och alko där det inhandlades en hel del onyttigheter.

Där skulle egentligen äventyret ha tagit slut, men tro mig.. det hade inte ens börjat. Efter att ha smitit från tullvakten, kört mot rött, kört vilse, tappat bort mobilen (som senare återfanns av en man vid namn mikael) kört åt helt fel håll, och andra oturligheter som jag kanske inte bör nämna här i bloggen var vi tillslut hemma, några timmar senare än vi trodde.

Det var helt klart en dag jag sent kommer att glömma. Tack tjejer för att ni följde med, det var hur roligt som helst! Tack för all hjälp. Men framförallt, tack för sällskapet :)

Nu kallar sängen på mig, och det är väl på tiden med tanke på att väckaren ringer samma tid imorgon som idag. Och klockan 07.00 vankas det arbete i vanlig ordning. Bilderna från resan lägger jag in imorgon. Lägger kanske in bilderna på lägenheten också, om jag får tag i mammas kamera (inte för att jag vet om det är särskilt mycket att se men) Tänkte nu avsluta detta inlägg med cat shit och godnatt!


Kommentarer
Postat av: Emmsan

De va craazy! men tack själv hjärtat<3

2010-08-04 @ 00:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0